niedziela, 20 sierpnia 2017

"KSIĘŻNICZKA Z LODU" ~ CAMILLA LACKBERG

"Trzeba żyć dalej, przestać żałować tego, co mogło być i skupić się na tym, co się ma"

"Księżniczka z lodu" to pierwsza część sagi kryminalnej, której akcja rozgrywa się w Szwedzkim miasteczku Fjallbacka. Do tej pory było to spokojne miasteczko, jednak spokój ten zaburza niewyjaśniona śmierć Aleksandry Wijkner. Policja jest przekonana, że to samobójstwo, jednak jej rodzina ma duże wątpliwości. Do śledztwa włącza się przyjaciółka Aleks z dzieciństwa Erika Falck.
Wkrótce wychodzi na jaw, że ofiara została zamordowana, a okoliczności okrywają mroczne tajemnice. W powieści poruszone zostały problemy społeczne takie jak przemoc w rodzinie, molestowanie seksualne, alkoholizm oraz pogodzenie się z utratą bliskich.  
"Problem w tym, że jeśli ze strachu przed wrogiem otoczysz się murem obronnym, to ten mur nie przepuści również przyjaciół"

Przeczytałam wiele recenzji tej książki w internecie i wiecie co? jedni uważają, że to dobry kryminał, w którym fabuła jest tak prawdopodobna, że przypomina rzeczywistość, drudzy zaś uważają, że nie było w tej powieści żadnych fajerwerków. 
Ja należę do pierwszej grupy, chociaż było to moje pierwsze spotkanie z twórczością Lackberg. Historia ta zachwyciła mnie. Wciąga już od pierwszych stron, nie sposób się oderwać. Głowni bohaterowie budzą sympatię do tego stopnia, że jest się ciekawym ich dalszych losów. Książka została napisana lekkim językiem. Wciąga swoją treścią i powoduję niecierpliwość. Czytelnik interesuję się nie tylko kto zabił, ale również zastanawia się jak potoczą się dalsze relację bohaterów. "Księżniczka z lodu" to powieść z fantastycznym wątkiem kryminalnym oraz ciekawym tłem obyczajowym. 
"Wierzyć w coś to jedno, ale usłyszeć, że tak jest, to zupełnie co innego" 

12 komentarzy:

  1. Miałam okazję czytać i miło spędziłam czas przy tej książce. Wciągnęłam się w fabułę, chociaż zdziwiło mnie, jak dużo miejsca autorka zdecydowała się poświęcić wątkom obyczajowym. Nie udało mi się jak na razie sięgnąć po kontynuację, ale na pewno nadrobię :)

    Read With Passion

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też zdziwiło, że Lackberg poświęciła na wątki obyczajowe, ale dzięki temu powstała całkiem ciekawa historia. Ja jeszcze też nie sięgnęłam po kontynuację, ale gdy tylko spotkam ją w bibliotece to na pewno przeczytam

      Pozdrawiam!

      Usuń
  2. Czytałam "Księżniczkę z lodu".
    Nie jest to wybitny kryminał, ale nie jest źle.
    Aktualnie czytam część 2 :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi osobiście bardzo się podobała i mam nadzieję,że niedługo zacznę czytać 2 część

      Pozdrawiam!

      Usuń
  3. Saga raczej nie w moim guście i wybacz, że dobiegnę od tematu ksiązki... Ale uwielbiam widoczne na zdjęciu lampki! Jestem nimi oczarowana! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również uwielbiam te lampki :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  4. Uwielbiam tę autorkę i to dzięki niej zaczęłam sięgać po kryminały :-) Mam wrażenie, że każda kolejna cześć tej sagi jest jeszcze lepsza :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety miałam okazję przeczytać tylko tą cześć, ale nadrobię :D

      Pozdrawiam!

      Usuń
  5. Ostatnio zastanawiałam się nad tą książką, ale nie zdecydowałam się na nią. Może następnym razem jak będzie dostępna w bibliotece to się na nią skuszę. Wydaje się być ciekawa ;) Pozdrawiam! https://wroclawianka-czyta.blogspot.com/?m=1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest bardzo ciekawa i serdecznie polecam przeczytać!

      Pozdrawiam również!

      Usuń
  6. Koleżanka z pracy czytała drugą część i podobnie jak Ty była zachwycona :)
    Muszę w końcu po nią sięgnąć.
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam serdecznie, nie rozczarujesz się! :D

      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Subskrybuj: Komentarze do posta (Atom)